lördag 5 oktober 2013

Jag har hittat DEN!

Ja, dagen med mer än 24h =)
 
Denna dag har varit/är fortfarande helt, helt underbar o den är fortfarande inte slut =)
Vi började lite för tidigt (i min mening för att vara en lördag) med att åka till E-tuna där gubben min skulle skjuta final i elitserien korthåll liggande, 30 skott. Tyvärr för honom så gick det inge vidare, detta till lycka för mig (olycka för honom) då vi han tillbaka för att kunna gå en sväng på Götlunda's bytardagar. Lite fynd hittade vi iaf =)
Efter fyndandet så begav vi oss hemåt o sen har vi bara smågrejat hela eftermiddagen. Det känns som vi har betat av 3000 små projekt här hemma. Men det märks verkligen att hösten har kommit nu när vi börjar höst o vinterdona här hemma. Men nu är iaf ungarnas studsmatta inpackad, likaså våra utemöbler har fått vinterförvaring.

Kvällsmaten blev idag till 100% lyckad för den manliga delen av familjen. Jag har nämligen kokat chili-olja som jag testade på klyftpotatisen ikväll. OJ OJ OJ! Det blev lite drag i potatisen denna gång =) det slutade med att ungarna åt spagetti till laxen. Då ungarna valde att äta spagetti till maten så var vi ju tvungna att ha lite spagetti-sugar tävling när vi hade ätit klar, kladdigt blev det.

Nu sitter jag o väntar på att ungarna ska somna så att jag o gubben min kan gå ner till bastun o mysa en stund innan soffan o en brasa i kaminen kallar. <3

Så kom ihåg alla vänner, Lördagen den 5 oktober har mer än 24h =)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar